کتاب و فلسفه

کتاب و فلسفه

با این من مانده تا ابد ....
کتاب و فلسفه

کتاب و فلسفه

با این من مانده تا ابد ....

نامه عجیب انیشتین به آیت الله بروجردی

آلبرت انشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان «دی ارکلرونگ»، که در سال 1954 میلادی(1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل‌ترین و معقول‌ترین دین می‌داند. این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه اینشتین با آیت‌الله‌العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.

انشتین در این رساله نظریه نسبیت خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه مجلسی ـ که از عربی به انگلیسی ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می‌شد ـ تطبیق داده و نوشته که هیچ جا و در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده «نسبیت» را ارائه داده؛ ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده اند. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم(ص) نقل می‌کند که: هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر(ص) به ظرف آبی می‌خورد و آن ظرف واژگون می‌شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم(ص) از معراج جسمانی باز می‌گردند مشاهده می‌کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است... . اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه انبساط و نسبیت زمان دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می‌نویسد... .

همچنین اینشتین در این رساله «معاد جمسانی» را از راه فیزیکی اثبات می‌کند(علاوه بر قانون سوم نیوتون؛ یعنی عمل و عکس العمل) او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف «نسبیت ماده و انرژی» می‌داند: E=M.C2>>M=E:C2 یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عیناً به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.   

عکس یادگاری پرفسور حسابی و آلبرت انیشتن 

اینیشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ «بروجردی بزرگ» و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ «حسابی عزیز» یاد کرده است.

000/000/3 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی(مقیم لندن) با کمک برخی از اعضای شرکت‌های اتومبیل بنز و فورد و.. از یک عتیقه دار یهودی بوده و دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه‌ای چک شده و تأیید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است.  

 

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بروجردی

نظرات 11 + ارسال نظر
حمیدرضا لورویج پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 20:32

من عاشق اینگونه مطالب هستم

حسام چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 19:42

واقعا جالب برود مرسی

علی پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 01:21

بسیار بسیار پرمعنا بود ..

هانیه سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 12:06

اقا حال کردم

محمد شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 21:18

با سلام دستان درد نکنه من با یک بیت شعر از استاد شهریار تشکر وقدر دانی می کنم (انیشن بنازم ناز شصتت را که با علمت اشنایی دادی جهان دین و دانش را ).

محمدحسین سه‌شنبه 6 مرداد 1394 ساعت 21:03

حال کردم

شهاب شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 13:00

سلام
اولا از کجا معلوم که این کتاب جعلی نباشه کتابی که تو انگلستان نگه داری بشه انگلیس اونم چه جایی!
ثانیا به یهودیا نباید اعتماد کرد چه اینشتین باشه چه شخصی دیگه ممکنه اینشتین یهودی مارانوس باشه با حقه گفته شیعه شدم تازه اگه گفته باشه تا به مردم ضربه بزنه
ثالثا من فکر می کنم که این بازیا رو راه انداختن تا بگن تاییدیه ساخت بمب اتم را از آقای بروجری رحمة الله علیه گرفتن
رابعا یه ضربالمثلی است که می گه گفتن برقصی نگفتن خوش برقصی
گیرم که آقای بروجردی برای بازدارندگی یه اجازه ای هم داد که بعید می دونم چرا آلبرت اینشتین یه بمب جعلی برای آمریکایی ها نساخت اونا از کجا می خواستن بفهم قبلا که بمبی تو دنیا انداخته نشده بود و قرار بود که این بمب هم جنبه بازدارندگی داشته باشه
در ضمن اینشتین اگر راستگو بود نظریه نسبیتو به اسم خودش تمام نمی کرد و در حین بیان نظریه نسبیت باید همین مطالب رو که شیعه شده و ... را اعتراف می کرد این دانشمندای یهودی یه سریاشون دزدند نیوتن هم دزد بود نظریه های سه گانه نیوتون رو قبلا علمای مسلمان داده بودند ولی نیوتون یهودی اونا رو جمع و جور کرد و به نام خودش ثبت کرد.

ناشناس شنبه 13 آذر 1395 ساعت 21:06

آقای شهاب که ثالثا رابعا راه انداختی دین شما به شما گفته به دیگران تهمت بزنی؟ اگه در این موارد مدرک مستدل و علمی داری بجای دزد خواندن دانشمندان بهتره بیان کنی و بهتره بجای این توهمات کمی مطالعه علمی داشته باشی تا با این استدلال‌های عامیانه بیشتر از این داستان سرایی نکنی

حسین جمعه 18 فروردین 1396 ساعت 20:58

متن کاملشو برام لطفا بفرستید کلمات ضد و نقیض وجود دارد.

آرزو یکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت 11:25

با سلام... وقتی از لحاظ علمی دو واقعه بزرگ معراج و زنده شدن مردگان پس مرگ از نظر یک دانشمند جهانی اثبات شده چرا این خبر به گوش همه مسلمان ها نمیرسونن و یا کسایی ک معتقد مسلمان ها انسان ها خرافی هستن... من خودم تا الان از این موضوع بی خبر بودم.. به نظر من مسلمان ها مخصوصا شعیان تو این زمینه کوتاهی میکنن

hoo دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 21:06

لطفا بینه ای محکم که غیر قابل خدشه باشد به من لطف کنید چون من خیلی پیگیر این مطلب هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد